Topic outline

  • General

  • Изпитна процедура

    Оценяването на напредъка в курса се осъществява като:

    50% от тежестта на оценката се формират от методическия проект (конструктивистки дизайн на урок по български език);

    30% от писане на методическо есе;

    20% от решаване на методически казуси;


  • Езиково обучение и езиково образование

    Знания за ключовите понятия: езиково обучение (по български език)   и езиково образование (по български език) и техните характеристики;

    умения да се интерпретират методическите проблеми, свързани с това разграничение;

    отношения към: изследването и усъвършенстването на обучението по български език и образованието по български език

  • Родноезиково и чуждоезиково обучение и образование

    Първи и втори език. Билингвизъм и диглосия. Отношение на понятията към  СЕОБЕ и КПОБЕ

  • Системно-езиково образование по български език

    Лингвистични тезиси

    Методически тезиси

    Дизайн на урок

  • Комуникативно-прагматическо образование по български език

    Лингвистични тезиси

    Методически тезиси

    Дизайн на урок

  • Конструктивизмът като образователна философия и отношението му към образованието по български език

    Конструктивистки подход. Методологически основи на езиковото образование. Философия на образованието. Активни методи на учене. Нови образователни технологии.  Дизайн на конструктивистки урок по български език 

  • Речево поведение на пишещия ученик. Учебни речеви жанрове

    Знания за: учебни речеви жанрове и техните разновидности; за писмен ученически дискурс или речево поведение; критерии за оценяване на ученически текстове

    Умения за: идентифициране на учебния речев жанр; използване на неговия дидактически потенциал; за оценяване на силните и слабите страни, демонстрирани от ученика, автор на текста с тези жанрови характеристики; вземане на методическо решение как да бъде обучаван ученикът, автор на текста.

    Отношения: към пишещия ученик като към личност; към писането като откривателство на идеи и като споделяне, като самоизразяване; към грешките и слабостите като неразделна част от процеса на обучение- всяка поправена или предотвратена грешка/ слабост да се третира като постижение.

  • Оценяване на постиженията на учениците в СЕОБЕ и КПОБЕ

    Външно и вътрешно оценяване. Критериално и нормативно оценяване. Автентично оценяване. Същност и функции на езиковото портфолио. Същност и функции на дидактическия тест по български език.Международни изследвания на грамотността- PIRLS ' 2006  PISA'2009.

     

  • Изследователски процедури за проучване на обучението и образованието по български език

    Сред по-важните процедури са: текстолингвистичен анализ, дискурсен анализ, контент-анализ, експертна оценка, изследване в действие. Създаване на корпус от ученически текстове като част от националния референтен корпус на българския език; създаване на база-данни от грешки в ученически текстове; дигитално управлявано учене

  • Приключване на курса. Анкета за обратна информация

    Уважаеми колеги - магистранти! Моля за обратна информация относно проведения курс "Системно-езиково и комуникативно - прагматическо образование по български език". За целта попълнете анкетата за приключване на курса.
    Предварително ви благодаря за отделеното време.